Werkvakantie Roemenië

Aan het werk!

Vandaag zijn we begonnen met werken! We zijn bezig in een school, waar we de kozijnen schuren en daarna opnieuw moeten verven. Met veel moeite hebben Henry en Arie de complete ramen eruit gehaald zodat we ze op tafel konden leggen wat veel makkelijker was. Binnen korte tijd hebben wij al heel veel werk verzet. Er zitten heel veel spijlen op de ramen, daarom is het moeilijk schilderen want je mag natuurlijk niet het glas verven. We willen niet geblindleerde ramen afleveren. Tussen de middag hebben we lekker geluncht bij Boroka en daarna konden we er weer hard tegenaan.

Vanavond gaan we verhuzien naar de camping van de kerk (De grond van de camping is eigendom van de kerk, daarom mag de kerk 2 weken per jaar de camping gratis gebruiken.). Er zijn daar huisjes waar 5 bedden in staan, maar wij gaan met z'n drieen in want dan hebben we mooi veel ruimte. Henry, Arie en Roelof zijn wezen kijken en de camping ziet er voor Oost-Europese begrippen keurig uit. Ze hadden tegen ons gezegt dat we buiten moesten douchen, en dat het water daar wed verwarmt door de zon, voor deze douchtjes hing een gordijn maar deze was toevallig weg. Dit bleek een grap te zijn, maar we geloofden het allemaal. In het kamp moeten we wel zelf het eten kopen maar niet zelf koken, dat mag niet. Er komen 2 dames en die maken het voor ons klaar.

Janine, Eric, Lisette en Joëlle

Hallo allemaal,

Eindelijk aan het werk, en zo te lezen ook aardig professioneel. Helpen jullie Roemeense vrienden ook mee. We missen de laatste paar keren de foto's bij jullie verhalen. Zijn de rolletjes misschien al volgeschoten. De camping is wel erg luxe met zo'n moderne douche op zonne-energie.
Veel plezier de komende dagen met werken en camperen.
Groetjes van ons

Henriette Gerrits

Dag Iedereen,

Hopelijk hebben jullie een fijne werkdag gehad en nu nog verhuizen en boodschappen doen?
Jullie zullen wel goed moe zijn.

Vanavond lekker op tijd naar bed. Niet te lang kletsen
hoor!

PS
Mieke heb jij je fototoestel al weer?

diny kelder

Hoi,
Uitgewerkt? En wat gaan jullie eten vanavond, mogen jullie het zelf uitzoeken? In ieder geval kunnen jullie je lekker afspoelen, en zelfs met een gordijntje er voor, hoe is het mogelijk, en gezellig met z'n allen slapen, jullie willen strakkies niet eens meer naar huis.
Hoe is het met de oppas, kunnen ze het nog steeds aan? Schuur en schilderse morgen, hoe is het weer eigenlijk bij jullie?

Groet'n uut Grambarg'n

mannes

Hoi meiden en mannen

Hebben jullie een fijne werkdag gehad? Als het resultaat er naar is dan zal er vast wel in gramsbergen en omstreken adressen zijn waar jullie verder kunnen schuren en schilderen. Word er de komende dagen in de school gewerkt? of zijn er nog meer klussen te doen daar in de buurt.
Wat worden jullie verwend dat er twee dames voor jullie gaat koken.Jullie hebben zeker lekker gegeten in de vrije natuur, en slapen kunnen jullie daar vast en zeker wel.
Werk ze nog de komende dagen en de groetjes
Mannes Anja Mark en Rick

Joseee

De verhalen worden steeds leuker: Henry als beer, Henry als dánsende beer.. haha.. volgens mij is de persoon meegegaan!!
Heerlijk om te lezen dat jullie zo'n lol hebben met elkaar, met de groep, de begeleiders en de Roemenen. Echt, ik geniet hier volop met jullie mee! En eindelijk ook begonnen met het serieuze werk! Ik hoop dat het voorspoedig gaat, dat jullie een hoop leren, hard werken, met leuk resultaat en dat je na afloop van de week tevreden kunt terugkijken!

Mijn dochter vindt de foto's zo leuk, ze wijst ze aan op de laptop. Maar idd, zoals familie Blaauwbroek al schrijft: bij de laatste dagen dan weer niks.. haha.. jammer hoor!

Geniet er nog flink van he!!

Liefs voor iedereen daar! OOk groeten aan Boroka! Josee & Kati