Werkvakantie Roemeniƫ

Het einde is in zicht.

Gisteren hebben we weer hard gewerkt en we zijn weer een heel stuk verder gekomen. Het was lekker weer en daaromlekker om buiten te zijn. Na het werken gingen we naar onze huisjes, daar hebben we even een snelle douche genomen en toen languit in de zon gelegen.Om half 7gegeten, bonensoep en aardappelpuree met worstjes. Daarna hebben we even een wasje gedraaid, we hoorden dathier een wasmachine was dus dat kwam heel goed uit.Alle kleding hangt nu aan onze eigen geknutselde waslijn te drogen.We gingen mooi bij elkaar zitten op een kleed en aan de overkant van de weg was een (andere) groep Roemenen die ons uitnodigde om vanavnod naarhun kampvuur te komen.Dus wij daar om half 10heen, het was meteen gezellig en ze waren heel open.Die Roemenen konden heel goed engels praten dus dat was makkelijker communiceren. We hebbengezellig rond het kampvuur gezeten en daarna werden we nog uitgenodigd om verder te feesten in hun appartement. We zijn het aande heren gaan vragen en dat mocht. Wij daar heen,keihard de muziek aan en het was harstikke gezellig. Deze groep was hier op vakantie (aan het rondtrekken) met z'n veertienen, ze zjin van dezelfde leeftijd als ons. Wat best wel een beetje lullig was dat dieRoemeense meiden van ons het helemaal niets aan vonden en al snel naar hun huisje gingen. Dat zal wel komen omdat die meiden hier Hongaars spreken en die anderen Roemeens. Wij hebben een hele gezellige avond gehad.

Druk aan het werk

Vanmorgen om 9 uur ontbijten en daarna weer met het busje naar de school.We zijn over de helft en nu is het een kwestie van afmaken. Morgen nog alles schoonmaken en dan is het klaar.De burgemeester kwam ook nog langs om ons een bloemetjeen wat drinken te geven,als dank voor het werk wat wij hier verrichten. Dat vonden we een heel aardig gebaar.Andrea enRoelof hebben nog een doos met ijsjes opgehaald, dat vonden weerg lekker. Buiten ishet steeds warmer en daarom was dat ijsje een goeie afkoeling. Weer lekker geluncht bij Boroka en daarna weer aan het werk.

Click on the photo to enlarge.

Met bloemetje van de burgemeester

Morgen hoeven we niet meer echt aan het werk alleen een beetje afronden, schoonmaken en de ramen er weer in te zetten. Het lijkt nu een stuk mooier nu alles geverfd is. Als alles mogenmiddag af is gaan we nog naar een stadje om te winkelen.Morgenavond zullen we gaan barbequen als afscheidsfeestje.

astrid van den berg

Hoi allemaal
Een gezellige boel daar, leuk. Niet te veel geld uitgeven morgen middag met het winkelen.
Voor dat jullie alle verfpotten en kwasten opgeruimt hebben wil je dan nog even een groeps foto maken voor de Toren een beetje een duidelijke, die op de site is ook wel leuk. Anniek ik kan je telefonisch heel slecht bereiken,grapje maar ook op de mobiel van Tessa lukt het niet.Nou ik wens jullie een hele goede terug reis.
Groetjes en liefs Astrid

inge seinen

hallo meiden en mannen...
zo het zit er alweer bijna op voor jullie!
wat gaat de tijd dan toch nog weer snel voorbij he!? (hier tenminsten wel) jullie hebben daar ook heel wat beleefd en meegemaakt. zowel op reis door het land als aan het werk. het was leuk om jullie verhalen en foto's mee te beleven op deze site. geniet er nog even van,en een hele goede terugreis gewenst met een WELKOM THUIS!!!
groetjes inge

zwaantje seinen

bedankt voor de leuke en spannende verhalen

we wensen jullie een goede reis,

en een welkom thuis

dirk en ria wittenberg

Hoi Roemeniegangers.
Nog 1 dag ------en dan zit het avontuur er al weer op.
Wij hebben genoten van jullie reis-werkverslagen. Het is knap wat jullie allemaal gedaan hebben en je bent een hele ervaring rijker. Laten jullie nog eens wat foto's zien? Wil je de groeten aan Boroka-Tivador en kids van ons doen? De koffers zullen wel snel gepakt worden en dan is het tijd om afscheid te nemen. Wij wensen jullie een goede vlucht en een veilige thuiskomst. vriendelijke groet aan iedereen. Dirk en Ria Wittenberg